Bezorging

Wij hanteren een gemiddelde levertijd van 48 uur, indien je op werkdagen hebt besteld.

Meestal is jouw pakket de volgende dag al in huis. Heb je op vrijdagmiddag, zaterdag of zondag besteld, dan zal je pakket meestal op dinsdag binnen komen.

Wij doen ons best om alle orders zo snel mogelijk uit te laten leveren. Echter zijn wij afhankelijk van de bezorgdienst voor zowel het ophalen van de pakketten bij ons als het uitleveren bij jou.

Je ontvangt een Track & Trace link per mail zodra het pakket is ingepakt en klaar is voor verzending. Via deze code kun je jouw bestelling volgen.

Houd er rekening mee dat tijdens drukke feestdagen vertraging kan ontstaan. Wij proberen onze normale levertijd te hanteren maar zijn deels afhankelijk van de bezorgdiensten die het tijdens dit soort dagen erg druk hebben. Hierdoor kan mogelijk vertraging ontstaan bij het bezorgen van jouw pakket. Bestel dus op tijd!

Indien je niet thuis bent zal je pakket een tweede keer worden aangeboden. Wanneer je de tweede keer wederom het pakket niet thuis kan aannemen, dan gaat het pakket retour. Het pakket kan in de meeste gevallen niet naar een pakketpunt gestuurd worden ivm leeftijdscontrole. Het is volgens de Alcoholwet niet mogelijk om pakketten met alcoholhoudende dranken bij de buren af te leveren, omdat er een leeftijdscheck moet plaatsvinden.

Ja er wordt gecontroleerd op leeftijd bij het afleveren van het pakket. Pakketten worden niet afgeleverd aan mensen onder de 18 jaar.

Wij proberen alles zo milieuvriendelijk te verzenden en zullen dus alles in 1 pakket uitleveren indien mogelijk. Per pakket kunnen er vanwege het gewicht maximaal 18 flessen in. Bestel je dus meer dan 18 flessen dan wordt het in meerdere pakketten geleverd.

Bestellen

Er is geen minimum bestelhoeveelheid. Ons hele assortiment is per fles individueel te bestellen. Wel is er pas gratis verzending vanaf €69,95. Daaronder bedragen de verzendkosten standaard €7,95.

Alle bestellingen worden verzonden in speciale kartonnen dozen die zijn gemaakt voor het versturen van wijnflessen. Dit doen wij om schades te voorkomen. Per pakket kunnen wij in verband met gewichtsnormen maximaal 18 flessen per doos verzenden. Bestel je meer dan 18 flessen dan verdelen wij dit over 2 of meer dozen.

Indien jouw pakket beschadigd aankomt verzoeken wij jou om contact met ons op te nemen via email op hello@luxurygrapes.nl. Stuur bij dit bericht een foto mee van alle schades en geef jouw bestelnummer door. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om tot een gepaste oplossing te komen.

De orderbevestiging kan tot maximaal een uur na bestelling in jouw mailbox komen. Bekijk ook of de bestelbevestiging in de spambox is beland. Zit de bevestiging ook niet in de spambox, neem dan contact met ons op.

Wij doen er alles aan om de voorraad zo up to date mogelijk te houden. Mocht het toch gebeuren dat er een product niet meer op voorraad is dan nemen wij contact met jou op voor het bespreken van de mogelijke oplossingen. In sommige gevallen kunnen we wel een ander jaartal aanbieden.

Retourneren

Volgens Europese wetgeving heb je vanaf de bezorgdatum 14 dagen de tijd om zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Hiervoor kan je het herroepingsformulier gebruiken maar hiertoe ben je niet verplicht. Breng ons in ieder geval binnen 14 dagen op de hoogte dat je gebruikt wilt maken van het herroepingsrecht/ dat je wilt retourneren via de email op hello@luxurygrapes.nl.

Bij het annuleren van de overeenkomst ontvang je alle betalingen die tot dat moment zijn gedaan, inclusief de kosten van levering (met uitzondering van extra kosten die kunnen voortvloeien uit jouw keuze voor een andere leveringsmethode dan de door ons aangeboden voordeligste standaardlevering), zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen nadat we op de hoogte zijn gebracht van jouw beslissing om de overeenkomst te annuleren. Als je slechts een deel van jouw bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet terugbetaald. Terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel als dat waarmee de oorspronkelijke transactie is gedaan, tenzij we hierover duidelijk andere afspraken hebben gemaakt. We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of totdat je bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggestuurd. Je dient de bestelling in dezelfde staat en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je ons hebt geïnformeerd over jouw beslissing om de overeenkomst te annuleren, naar ons terug te sturen. Je voldoet aan de gestelde termijn als je de goederen retourneert voordat de periode van 14 dagen is verstreken.

Heb je nog vragen over het herroepingsrecht? Neem dan contact met ons op via hello@luxurygrapes.nl.

Wij doen er alles aan om mooie wijnen voor een goede prijs aan te bieden. Mocht je toch niet tevreden zijn dan heb je het recht om onaangebroken wijnflessen en niet-defecte producten te retourneren. Wij houden ons aan Europese wetgeving, waardoor je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling ons kan informeren dat je iets wilt terugsturen. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om je producten te retourneren.

Tevens hebben wij een proefgarantie van 45 dagen wanneer je 6 flessen van dezelfde wijn hebt besteld. Niets is zo vervelend om een meerdere flessen van een wijn te hebben besteld die je helaas, ondanks onze uitgebreide wijnbeschrijvingen, niet lekker vindt. Ook vergoeden wij in bijna alle gevallen fouten in de wijn.

Wat vervelend dat er een fout in jouw wijn zit! Neem contact met ons op via hello@luxurygrapes.nl. In de meeste gevallen vergoeden wij wijnen die fouten bevatten, zoals kurk.

Wij versturen wijnen in speciale dozen ontworpen voor het transport van wijnflessen. Mochten er toch beschadigde flessen binnen komen dan verzoeken wij jou om contact met ons op te nemen, dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Voor het retourneren van een bestelling bent u zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

Om jouw retour aan te melden verzoeken wij je om jouw bestelnummer met de te retouren producten naar ons te mailen op hello@luxurygrapes.nl.

Betalen

Bij ons kan je veilig betalen met iDeal, American Express, Visa, Mastercard, Maestro, Apple Pay, Klarna en PayPal.

Ja, met Klarna kun je achteraf betalen.

Algemeen

In principe niet, maar in sommige gevallen kan het jaartal op de foto van de wijn afwijken van het jaartal van het daadwerkelijke product. Het jaartal in de productbeschrijving en titel is het daadwerkelijke jaartal. Mocht je toch een probleem ondervinden, neem dan contact met ons op.

Nee, op dit moment bieden wij dit niet aan.

Proefgarantie

Bij Luxury Grapes hanteren we een proefgarantie van 45 dagen. Dit betekent dat wanneer je 6 flessen of meer van dezelfde wijn hebt besteld, je deze kunt retourneren indien je de wijn niet lekker vindt. Wij doen er alles aan om mooie wijnen aan te bieden, echter is smaak subjectief en kan het zijn dat je de wijn niet lekker vindt. Als je ervoor kiest om de overige wijn terug te sturen, ontvang je een tegoedbon waarmee je andere wijnen kan kiezen die beter bij jouw smaakvoorkeur passen. Onze proefgarantie vult het herroepingsrecht aan en tast de wettelijke garantie die van toepassing is op alle producten niet aan.

U kunt alleen de nog gesloten en onbeschadigde flessen terugsturen. Na aankomst van de opgestuurde flessen ontvang u een tegoedbon voor het bedrag van de opgestuurde flessen. De proefgarantie is geldig gedurende 45 dagen na levering van uw bestelling. Helaas kunnen wij geen proefgarantie bieden op exclusieve icoon wijnen van Grand Cru wijnhuizen uit de Bordeaux of Bourgogne.

Zakelijk

Ja, zeker. Wij bieden custom-tailored opties tot relatiegeschenken of andere zakelijke oplossingen. Neem hiervoor contact met ons op via hello@luxurygrapes.nl.